Miejskie Przedszkole nr 60
-
-
Kontakt
Miejskie Przedszkole nr 60
w Katowicach
ul. Gen. J. Hallera 60
40-320 Katowice
woj. śląskieTel: 32 256 92 13e-mail:
MISIE - AKTUALNOŚCI
GRUPA ,,MISIE "
Dzieci 3- 4 letnie
Oddział czynny w godzinach 7-15
NAUCZYCIELE:
mgr Renata Czarnecka - nauczyciel dyplomowana
mgr Anna Pękalska - dyrektor, nuczyciel dyplomowany
POMOC NAUCZYCIELA
Marta Czarnecka
GODZINY DOSTĘPNOŚCI:
Renata Czarnecka CZWARTEK 15:00-16:00
Anna Pękalska WTOREK 15:00-16:00
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
PAŹDZIERNIK 2023
I W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
II JESIENIĄ W PARKU
III JESIENIĄ W LESIE
IV PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Przestrzegani podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
Rozumienie sensowności zdrowego odżywiania.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie kola.
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ GRUPA MISIE-LISTOPAD
1.Na starej fotografii
2.Jesienna muzyka
3.Mali artyści
4.Ciepło i miło
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.
Rozwijane sprawności manualnej podczas przewlekania sznurówki przez dziurki, zapinanie guzików.
Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.
Rozwijanie sprawności manualnej podczas klejenia, lepienia.
Rozwijanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami – próby cięcia po linii prostej.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby; łączenie nazw zaczynających się taką samą sylabą, przeliczanie sylab w wyrazach.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: mama, tata.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawca, szewca, malarza, ich roli w życiu społecznym.
Budzenie zainteresowania zabytkami lokalnymi (pomnikami).
Rozwijanie postawy szacunku do innych osób – dzieci i dorosłych;
Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach wymagających przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.
Zachęcanie do szukania wsparcia w sytuacjach dla dziecka trudnych.
Wdrażanie do panowania nad emocjami, zwłaszcza trudnymi.
Zestaw zabaw porannych nr: 5, 6.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr: 5, 6.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – Grupa Misie-GRUDZIEŃ
1.Świąteczne pocztówki
2.Zwierzęta zimą
3.Świąteczne zwyczaje
4.Spotkanie przy wigilijnym stole
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w zabawie.
Wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach codziennych i sytuacji zabawy.
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
Zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego zapinania guzików, zakładania szalików, itp.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.
Rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni– posługiwanie się zwrotami z tej strony, z drugiej strony, pomiędzy.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej.
Kształtowanie umiejętności wykonywania poleceń zgodnie z instrukcją.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Kształtowanie umiejętności całościowego czytania swoich imion oraz wyrazów: koperta, karta, sarna, gil, wrona, sikorka, ptaki.
Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.
Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.
Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.
Rozwijanie myślenia przyczynowo– skutkowego podczas porządkowania zdarzeń w historyjkach obrazkowych.
Rozwijanie percepcji wzrokowej podczas składania obrazków z części.
Zachęcanie do udziału w zabawach parateatralnych z wykorzystaniem kukiełek, sylwet, itp.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ-GRUPA „MISIE”-Styczeń
1.Skok w Nowy Rok
2.Wszędzie biało
3.Babcia i Dziadek
4.Zimowe zabawy
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
Rozwijanie samodzielności w zapinaniu guzików i zasuwaniu suwaków;
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy – dokarmianie ptaków, pomoc zwierzętom w schronisku.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu sportowego (sanki) w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – przeliczanie sylab w wyrazach.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – przeliczanie dźwięków.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Budzenie zainteresowania życiem ludzi w innych strefach klimatycznych.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.
Wdrażanie do okazywania szacunku innym ludziom, szczególnie osobom starszym.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ GRUPA MISIE – LUTY
1.Nasze ulubione baśnie
2.Karnawał
- XXIII. DAWNO TEMU
4.Kiedy patrzę w niebo
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy i przedwiośnia.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Uświadamianie następstwa dnia i nocy.
Wdrażanie do rozumienia tradycji karnawału.
Rozumienie czytanego tekstu i konstruowanie wypowiedzi podczas rozmów o ulubionych książkach.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ-GRUPA MISIE-Marzec
1.Oznaki wiosny
2.Wszystko rośnie
3.Pracowita wiosna
4.Święta Wielkanocne
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świąt religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.